رویدادها آرشیو خبر ها
لیپی یاد آور پیروزی و سیگار برگ

لیپی یاد آور پیروزی و سیگار برگ

شاید کمتر کسی را در میان دوست داران فوتبال بشناسیم که با مطرح شدن نام مارچلو لیپی به یاد سیگار برگ های مشهور او با آن ژست ویژه اش نیافتد، اما این تنها بخشی از ویژگی های منحصر به فرد شخصیتی ست که در دنیای توپ گرد شهرت و افتخارات زیادی کسب کرد و با 19 جام قهرمانی که 13 آن را همراه یووه به دست آورد برای همیشه نام خود را در میان موفق ترین مربیان فوتبال ثبت کرد.

 

و حالا این مربی محبوب 72 ساله با انبوهی از افتخارات و جام های قهرمانی در کنار خاطرات و تجربه های ارزنده به طوررسمی از دنیای مربیگری خداحافظی کرد هر چند که این تنها کناره گیری از حرفه مربیگری بود تا در صورت امکان این بار در قالب دیگری تجربه ها و اندیشه های موثر و مفید خود را در خدمت فوتبال به ویژه کشورش ایتالیا بگذارد.

 

به نظر میرسد که مسولین فدراسیون فوتبال ایتالیا در ماه های آینده از او در تیم ملی کشورشان استفاده کنند تا از تجربه او در رقابت های ملی بهره ببرند.

 

گفتنی ست که در نظرسنجی های انجام شده یوونتوس او در سال 1996 زیباترین و بهترین بازی های را ارائه کرد و در رتبه بعدی نیز یوونتوس لیپی در فصل 97‐98 بود و البته ضعیف ترین یوونتوسی که او بر روی نیمکت هدایت اش بود نیز به فصل 2002‐03 برمی گردد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: